De kunst van het verleiden...

Door Wijsheden & Spreuken op 31.07.2012

Soms reageren we op een manier waarvan we spijt hebben nadat we afgekoeld zijn. We worden boos, kwaad of krijgen last van jaloezie. Hetzelfde kan ook gebeuren met positieve energie, zo kunnen we opgewonden en enthousiast van dingen zonder dat we daar echt intresse hebben gehad.

Marketeers weten hier erg slim op in te spelen, het is voor hun de kunst om ons producten te verkopen die we eigenlijk niet echt nodig hebben. Deze aankopen worden ook wel impulsief aankopen genoemd. Op een handige manier weten ze je met emotie over te halen en je producten te laten kopen die je dus eigenlijk niet echt nodig hebt.

Heb je weleens stil gestaan waarom je bij de supermarkt altijd als eerste langs de groente en fruit afdeling loopt? Het is immers toch helemaal niet handig om groente en fruit onderin je winkelwagen neer te leggen. De truc zit hem in de emotie, mensen krijgen een goed gevoel van gezond eten en denken dat ze prima bezig zijn. Dat zegt immers hun gevoel, maar pas op en laat je niet bespelen.

Wat doe je als je eenmaal in een goede stemming bent? Je maakt je niet meer zo druk, je was immers toch al zo gezond bezig met de groente en fruit. Tijd om allemaal lekkers te kopen, je hebt het immers verdiend... Tegenwoordig is het ook helemaal in om een bakkerij in de supermarkt te hebben, dit zorgt ervoor dat de supermarkt ruikt naar vers gebakken brood. Door het ruiken van het vers gebakken brood wordt uw gemanipuleerd. U krijgt trek en wat gebeurd er als u met trek gaat winkellen? Juist, u koopt meer en zult meer boodschappen aanschaffen dan u van plan was.

Soms krijg je weleens het gevoel dat je de controle over je emoties kwijt ben. Dat we opgeleverd zijn aan krachten die we niet kunnen beïnvloeden. De ene mens heeft deze drang sterker dan de ander maar er is een manier om met deze emoties om te gaan.

Bedenk voor dat je iets gaat kopen, waarvoor je het gaat gebruiken en of je het product daadwerkelijk nodig hebt. Wat je ook kunt doen is deze in een verlanglijstje opschrijven, en als je na een week op je verlanglijstje kijkt en het product nog steeds kunt gebruiken dan kun je het in de winkel gaan kopen.

Het kan helemaal geen kwaad om na te denken over het product wat we willen aanschaffen. Natuurlijk zijn winkels zo ingericht om u zo gemakkelijk mogelijk hun producten te laten kopen, Het maakt de winkel niets uit of u het nodig heeft of niet. Ze willen omzet, en daarin houden ze geen rekening met jou.

Laat je niet voor de gek houden en start vandaag met het besparen op impulsieve aankopen!

Gerelateerde artikelen
Ik loop al een tijd met de gedachten om een blog te schrijven over dit onderwerp. Maar op ...
De liefdesbrief bestaat waarschijnlijk al zolang dat er schriftelijke communicatie is. Met...
Reacties op dit artikel
Bezig met laden...
Om te kunnen reageren moet je eerst inloggen. Dit kan gemakkelijk via je je Facebook account.
Spreuk van vandaag
""
Schrijf je in en ontvang dagelijks een inspirerende spreuk!